Verklaring gegevensbescherming
Bureau Werkelijk, gevestigd aan Zuidergrachtswal 2, 8933 AD Leeuwarden, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
Zuidergrachtswal 2, 8933 AD Leeuwarden, +31638020801, http://www.bureauwerkelijk.nl
Janneke Orth-Hoeksma is de functionaris gegevensbescherming van Bureau Werkelijk.
Zij is te bereiken via info@bureauwerkelijk.nl
Bureau Werkelijk is een praktijk in Leeuwarden voor hulpvragen op het gebied van leven, werk en relaties. Je kunt hier terecht voor psychosociale hulp en relatieproblematiek en loopbaancoaching. Bureau Werkelijk geeft trainingen in persoonlijke effectiviteit en verandermanagement voor opleidingen en organisaties.
Beroepscode cliënt en dossiergegevens:
Bureau Werkelijk verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
Deze gegevens zijn voor eigen beheer (ofwel omvatten aantekeningen voor eigen gebruik) om de doelstelling van de therapiesessies/loopbaan-coaching/trainingen te kunnen herleiden en op kwaliteit te kunnen waarborgen. Eventuele rapportages voor derden zullen vooraf altijd met betrokkene(n) worden gecommuniceerd. Aangeleverde persoonlijke informatie door de cliënt, worden zorgvuldig bewaard in een elektronisch en/of afsluitbaar schriftelijk dossier. Naleven van deze privacy zal met de grootst mogelijke intentie en zorgvuldigheid volgens de regels van de AVG worden nageleefd.
Persoonsgegevens dossier:
Personalia, anamnese/levensgeschiedenis, gezondheid, huisarts, therapeutische behandelaars, vastleggen aard en omschrijving van de hulpvraag, de ontwikkelingsvraag en de doelstelling van het begeleidingstraject ten behoeve van de therapiesessies. Digitale adresgegevens als emailadres, telefoonnummer, rekeningnummer, Verzekerdennummer t.b.v. van declaratie zorgverzekeraar.
Bewaartermijn cliëntgegevens:
Deze worden voor een periode van 15 jaar bewaard. U kunt deze gegevens te allen tijde opvragen, inkijken, wijzigen of laten verwijderen. Hierover neemt u per info@bureauwerkelijk.nl contact op met Bureau Werkelijk.
Formulier Behandelovereenkomst:
Voor aanvang van therapiesessies, trainingen en loopbaancoachingsgesprekken wordt samen met de cliënt een behandelovereenkomst vastgesteld en ondertekend volgens de richtlijnen van de AVG.
Geautomatiseerde besluitvorming
Bureau Werkelijk neemt geen besluiten op basis van geautomatiseerde verwerkingen over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Bureau Werkelijk) tussen zit. Bureau Werkelijk gebruikt het standaard Officepakket (Word, Excel, Outlook etc.) voor verwerking van cliëntgegevens en correspondentie.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen:
Bureau Werkelijk neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via info@bureauwerkelijk.nl.
E-mailverkeer:
Aanmeldingen, offertes, facturen, rapportages voor cliënt en rapportages aan derden worden altijd in overleg met betrokkene digitaal verzonden. Om die reden heeft Bureau Werkelijk standaard een disclaimer in haar e-mailverkeer bijgevoegd.
Geheimhoudingsplicht
Bureau Werkelijk volgt de beroepscode waaronder de geheimhoudingsplicht en klachtenprocedure van de NFG (Nederlandse Federatie Gezondheidszorg) en NOLOC (Nederlandse Orde voor Loopbaanadviseurs Outplacement en Consulenten).
Bureau Werkelijk is aangesloten bij de stichting RBCZ: dit is een overkoepelende organisatie die beroepsbeoefenaren in de complementaire zorg (artsen en therapeuten op Hbo-niveau) certificeert en-registreert. Naast registratie en certificatie biedt RBCZ een onafhankelijk tuchtrecht. Dit is ondergebracht in een aparte stichting: Stichting TCZ (Tuchtrecht Complementaire Zorg). Indien er zich een klacht voordoet, dan kunt u deze het beste eerst met mij bespreken en mogelijk samen oplossen.
Cookies enzo...
Bureau Werkelijk gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
© 2019 - Deze gegevensbeschermingsverklaring wordt jaarlijks herzien.
Privacy Statement Website
1. Beheer
De website www.bureauwerkelijk.nl staat onder beheer van www.mijndomein.nl de contactgegevens zijn te vinden op voornoemde website.
2. Gegevens van bezoekers
3. Cookies
4. Vragen
Bezoekers kunnen met hun vragen over deze Privacy Policy terecht bij Mijndomein.
De contactgegevens staan vermeld op de website die genoemd wordt in artikel 1 van deze Privacy Policy.
5. Disclaimer
Mijndomein is gerechtigd de inhoud van de Privacy Policy te wijzigen zonder dat de bezoeker daarvan op de hoogte wordt gesteld. Het doorvoeren van de wijziging op de website is daarvoor afdoende.
6. Bestellingen
De Privacy Policy geldt (ook) voor iedereen die een bestelling plaatst bij Mijndomein.
7. Gegevens die door de klant verstrekt worden
Mijndomein kan de gegevens die door de klant verstrekt worden voor de volgende doeleinden gebruiken:
8. Beveiliging
De gegevens die de klant aan Mijndomein verstrekt, worden in een beveiligde omgeving opgeslagen.
9. Aanpassing van klantgegevens
De klant heeft te allen tijde de mogelijkheid om de verstrekte gegevens te wijzigen. Mijndomein kan de klant in een dergelijk geval vragen om de wijziging op een door Mijndomein voorgeschreven wijze door te geven en in sommige gevallen kan legitimatie worden verlangd.